Branding Strategietraining

30 januari

Voor dat er internet en veel “concurrentie” was, was een branding niet zo belangrijk. Maar vandaag de dag hebben we zo vreselijk veel keuzes in allerlei producten en diensten, dat het creëren van een sterke branding super belangrijk is. We worden overspoeld met informatie en berichten en moet je dus van goede huizen komen om er bovenuit te steken. 

De beste merken “schreeuwen” niet. Ze zorgen voor een beleving. Maar ze zijn ook op zoek naar verbinding en in deze tijd, anno 2020, is dat een van de meest belangrijke onderdelen van een merk.

Ondernemen is topsport. Het is een marathon en daarvoor moet je je bedrijf en dus je strategie daarop inzetten. Dit is waarom investeren in een goede branding strategie zo vreselijk belangrijk is. 

En wat ik hier jou op het hart wil drukken, het gaat er niet om of je beter bent. Het gaat erom dat je anders bent. Dat mensen naar jou toe gaan komen omdat jij opvalt, omdat jij bent wie je bent. 

Als je beter wilt zijn, dan ga je al snel concurreren op prijs, omdat beter zijn nu eenmaal niet kan. Je bent anders, je bent uniek. En je wilt een verbinding aangaan met je klanten.

Een sterke Branding zorgt er namelijk voor dat je op kunt vallen tussen de concurrentie. Lukt dat niet, dan red je het ook vaak niet. Je ziet dan veel bedrijven of ondernemers concurreren op prijzen óf ze gooien er een enorm budget tegen een marketingstrategie aan zonder daar uberhaupt nagedacht te hebben over de merkboodschap die ze willen vertellen.

Je kunt het bijna vergelijken met het smijten van spagetthi tegen de muur, in de hoop dat er wat blijft plakken. Dat is zeer risicovol ondernemen en daardoor gaan veel ondernemers niet door.
De beste merken “schreeuwen” niet. Ze zorgen voor een beleving, een user experience noemen we dat ook wel. Maar ook zijn ze op zoek naar verbinding en in deze tijd, anno 2020, is dat een van de meest belangrijke onderdelen van een merk.

Ondernemen is topsport maar is geen sprint. Het is een marathon en daarvoor moet jij je bedrijf en dus je strategie daarop inzetten. Dit is waarom investeren in een goede branding strategie zo vreselijk belangrijk is.

Wat gaan doen?

Tijdens deze strategietraining gaan we volledig inzoomen op je bedrijf. We gaan kijken naar 4 pilaren:

  • Context; wat is je intentie en wat zijn je doelen?
  • Positionering; waar wil je staan, wie wil je helpen?
  • Identiteit; wat wil je uitstralen, wat zijn je merk- en kernwaarden
  • Touchpoints; wat heb je nodig om je doelgroep te kunnen bereiken?

Daarnaast ga ik je ook leren hoe je een seizoen kunt gebruiken om je brand op te zetten én consistent te houden.

Iedere deelnemer krijgt 15/20 minuten om met mij 1-op-1 te sparren, haar ideeën voor te leggen en feedback te krijgen. Iedere ondernemer is anders, dat betekent ook dat ieder plan op maat is. Daarom is er een individueel moment voor iedere deelnemer

Na deze training ga jij met een strategisch brandingplan naar huis.

Waarom offline?

Veel ondernemers willen graag zoveel mogelijk online doen. Alleen, online brengt een aantal gevaren met zich mee. 1; je wordt afgeleid door alles wat je ziet, je vind van alles leuk en je hebt uiteindelijk nog steeds niets eigen. 2; een online programma laat je sneller liggen. Vaak heb je er onbeperkt toegang toe en dan denk je. Het komt wel. Maar uiteindelijk vergeet je het en heb je nog geen actie ondernomen. 3; je hebt vaak online niet echt een gemakkelijke vraagbaak. Het is daarom extra fijn dat je in een groep en 1-op-1 je ideeën kunt voorleggen zodat je jezelf er ook echt aan commit en het leven geeft. Je kunt hiermee anderen inspireren en jezelf.

 

Praktische informatie

Wanneer: 30 januari
Tijd: van 10.00 tot 14.00, incl koffie en/of thee en iets lekkers.
Locatie: omgeving Lisse.
Investering: €89 excl. btw
P.S. wil je iemand meenemen? Dat kan, mail mij dan even via cheryl@cprecision.nl

Wil jij ook op jouw eigen unieke manier opvallen?