Online mini-training

Bouw een sterk merk

Zonder dat we er bij stilstaan, beoordelen we een boek eerst op het uiterlijk, of je nu wilt of niet. Het is een onbewust proces. Het is een eerste indruk dat je van iets krijgt. Een kleur, of een bepaald lettertype, kan jou net triggeren om het boek (of iets anders) doen besluiten het wel of niet op te pakken en het beter te bekijken. Dit roept bepaalde een emotie bij je op, want dat is wat kleur en lettertypes kunnen doen.

En dat geldt niet alleen voor boeken. Dat geldt voor alles om je heen. Ook je bedrijf, je merk. Met kleur en lettertype alleen al zorg je voor een emotionele connectie en dan is er nog niet eens een logo. Denk maar eens aan de kleur blauw. Welk merk komt er dan als eerst in je op? KLM? Of misschien wel een ander merk waar je fan van bent en deze kleur gebruikt. En als je goed bij jezelf gaat voelen, waarom komt dat merk dan in je op? Welke emotie geeft dat merk jou?

Daarnaast heeft kleur nog een zeer krachtig voordeel: 80% van de herkenbaarheid van je bedrijf, gebeurd door het consistent inzetten van je merkkleuren. Consistentie is daarom super belangrijk!

Maar kleuren en lettertypes kies je niet zomaar. Je kiest ze niet omdat het toevallig je favoriete kleur is. Nope! Je kiest ze op basis van je merkwaarden, op dat wat jij wilt uitstralen naar de buitenwereld, op de basis van de emotionele connectie die je je potentiele klanten wilt laten hebben als ze in aanraking komen met je bedrijf.

Want ook zonder logo, moet jouw bedrijf nog steeds herkent worden. Heb je daar wel eens over nagedacht?

In deze mini-training, help ik je een sterk kleurenpalet op te maken, help je de juiste lettertypes te kiezen en dat allemaal op basis van je merkwaarden, die je tijdens de mini-training gaat leren opstellen.

Maar…dat is nog niet alles. Ik heb 2 extra’s voor je.
1; Je maakt je eigen brand board. Hiermee maak jij je eigen naslagwerk zodat je nooit meer op zoek hoeft te gaan naar je kleuren en lettertypes. En 2; Je krijgt een 1-op-1 met mij cadeau, van 30 minuten, waarin ik je feedback ga geven over je gemaakt werk. Zodat jij een nóg sterker merk kunt bouwen en je de juiste connectie kunt maken.

Wist je dat…?

  • Een sterke visuele identiteit er voor zorgt dat je kunt opvallen tussen de meute? Geen 13 in een dozijn meer!
  • Een goede visuele identiteit er voor zorgt dat klanten weer bij je terugkomen. (lange termijn relatie)?
  • Een consistente identiteit in het geheugen blijft hangen en zeer effectief is?
  • Elk onderdeel dat je maakt voor je merk, helpt de waarde van jouw merk te verhogen? Denk aan het verschil tussen een merkloos product en hetzelfde product waar bijvoorbeeld een Nike logo op staat.
  • Een goede visuele identiteit voor vertrouwen en geloofwaardigheid zorgt? Je wordt een stuk serieuzer genomen omdat je aandacht besteed aan je bedrijf.
  • Je een emotionele connectie kunt maken met klanten, waardoor ze loyaal zullen blijven? Kleur alleen al kan bepaalde emoties teweeg brengen, het is dus héél belangrijk dat je de juiste kleuren kiest voor de juiste emotie.
  • Een goede en stevige visuele identiteit jou zelfvertrouwen geeft? Als je volledig achter je merk staat, straal je dat uit. Je bent er trots op en je wilt het maar wat graag laten zien aan iedereen. FUN!

#Like

Carin Poort

Fijn te horen welke kleuren, lettertype etc bij elkaar horen.

Marilou van der Keur

Erg inspirerend! Boeiend om er zo intensief mee bezig te zijn. Erg fijn en bijzonder genoten!

Anoniem

Ik ben mij bewuster geworden van kleurgebruik en lettertypes. Juist door te kijken naar brandboards van andere deelnemers en daar de reacties op te lezen heb ik ook veel geleerd. En daarnaast heeft het me weer een stukje inzicht gegeven over mijn essentie, welke waarden voor mij van belang zijn als het gaat om mij persoonlijk en wat ik belangrijk vind mbt hoe ik mijn werk wil doen en wat ik klanten wil bieden.

Dit ga je leren

Intro.

Hoe gaat deze training in zijn werk?

Ik leg eerst uit wat de training precies inhoudt en hoe het werkt. De video’s zijn echt stap-voor-stap en ondersteunt door mooie presentaties zodat je ook meteen een beeld krijgt bij wat ik vertel.

Les 1.

Wat zijn merk- en kernwaarden?

Dé basis voor iedere branding. Je gaat leren wat branding is en waarom het zo belangrijk is. Maar je gaat ook meteen aan de slag met het bepalen van je merk- en kernwaarden

Les 2.

Waar bestaat branding uit & moodboard maken

Voor je écht aan de slag gaat met het opstellen met het fundament van je visuele identiteit, is het eerst goed om te weten wat zo’n identiteit allemaal bevat. Daarnaast gaan we ook eerst aan de slag met een moodboard!

Les 3.

Seizoenen & kleuren. Welk seizoen ben jij?

Tijd voor kleur! Hoe een seizoen je daarbij gaat helpen, dat ga ik je allemaal leren. Aan de hand hiervan ga je een kleurenpalet opstellen die volledig bij je merkwaarden past. Dit is de start van je eigen visuele identiteit. 

Les 4.

Het kiezen van de juiste Lettertypes

Niet alleen kleuren zorgen voor een bepaalde uitstraling. Ook lettertypes spelen een zeer grote rol als het gaat om de juiste emotie over te brengen. In deze les ga je aan de slag met het kiezen van je lettertypes.

Les 5.

Consistentie is key!

Ok, je hebt nu je basis klaar staan. Nu is het natuurlijk zaak dat je het gaat inzetten. Wat moet je doen en hoe houd je het allemaal consistent? Want hoe consistenter je bent, hoe sneller je wordt herkent. 

Bonus 1

Brand board Canva template

ik heb een template voor je klaar staan die je kunt invullen tijdens de lessen. Ik heb hem voor je opgemaakt in Canva en die mag je lekker gaan gebruiken :). Je creërt hiermee je eigen naslagwerk.

Bonus 2

1-op-1 branding identity analyse

Nadat je alle lessen hebt doorlopen, heb ik nog een toffe bonus voor je klaarstaan. Namelijk de 30-minuten Branding Identity Analyse voor je klaar staan. In deze 30 minuten bespreken we je gemaakte werk en ontvang je van mij feedback. SUPER waardevol!

Na deze training heb jij gewoon een kneiter stevig fundament opgezet voor je visuele identiteit.
En heb jij een basis neergezet om je identiteit verder te kunnen ontwikkelen, omdat jij weet
wat je kern- en merkwaarden zijn.

Ben jij klaar om écht dat stevige fundament voor je merk op te zetten?
Dan is deze mini-training écht voor jou geschikt.
Ook als je nog helemaal geen kaas hiervan hebt gegeten (dan juist!)

voor maar €47,-