Als ondernemer ga je, hoe dan ook, aan de slag met je branding; je identiteit. Je kiest daarbij ook een bepaalde kleur. Maar wist je dat een kleur gevoelens op roept of een bepaalde betekenis heeft?  Ze hebben een psychologie. Bedenk dus goed welke kleur je in je branding gaat gebruiken. In deze maandelijkse rubriek: Kleur van de maand, wordt er een kleur besproken en laat ik zien hoe je deze kunt toepassen bij jou als ondernemer. Deze maand bespreken we “‘koper”.

Vorige maand schreef ik over  de kleur “Okergeel”. Deze maand, november, ga ik het hebben over: koper.

Wat zegt deze kleur?

Helaas is er over de kleur weinig te vinden. Over de metaalsoort uiteraard heel veel. Wat ik veel tegen ben gekomen is dat deze kleur staat voor onwankelbaar en wordt in connectie gesteld met geld, waar ze koper vroeger voor gebruikte om te smeden. Ondanks dat deze kleur niet per se een bepaalde betekenis heeft, is het wel een prachtige kleur om in je branding te gebruiken. Ik vind koper iets interessants hebben, stoer maar toch chique. Daarom ga uit van deze waarden in de blog van vandaag.

Voor wie of welke branche is deze kleur geschikt?

Koper is eigenlijk wel voor alle branches geschikt. Ik vind dit een prachtige kleur voor een wijnmerk of juwelier. Ik ben toevallig nu bezig met een branding voor een interieurstijliste waar we koper in gebruiken. Het is veelzijdig en straalt luxe uit. Ik vind dit tevens een goede kleur voor make-up merken maar ook voor weddingplanners, fotografen, bloemisten en zelfs welness centra en lifestylers. Een branch waarin jezelf verwennen voorop staat.

Als ik moet zeggen waar ik deze kleur minder voor geschikt vind is het de coachingbranch. Ook al kies je hierin voor jezelf, het straalt een bepaalde luxe uit. Natuurlijk is dit geheel mijn mening. By all means, als deze kleur jou aanspreekt, gebruik hem. Het is een geweldige kleur.

Hoe gebruik je Koper in je branding?

Deze kleur is met nagenoeg elke kleur te combineren. Wil je echt luxe uitstralen en is je doelgroep het “hogere segment”, gebruik deze kleur dan in combinatie met zwart of een donkere blauw. En het mooiste zou zijn als je de koperkleur er uit kunt laten springen door bijvoorbeeld er een folie overheen te doen wanneer je dit op een visitekaartje laat drukken.

Wil je een minder “zware” lading geven aan deze kleur, gebruik hem dan met een blauwgrijs, een groen, wit of een lichtblauw/turquoise. Dit maakt de kleur wat vrolijker maar verliest zijn luxueuze gevoel niet.

Hieronder uiteraard weer een geweldig moodboard, ik hoop dat het je inspireert.

Koper branding kleur van de maand cprecision designblog

Voor meer inspiratie kun je hier mijn Pinterestbord bekijken.

Welke kleuren combinatie gebruik jij?

Het is dus belangrijk dat je een kleur kiest dat vertelt wie jij bent en waar je onderneming voor staat. Je wilt dat mensen je met bepaalde kernwoorden/kernkleuren gaan associëren. Volgende maand is er weer een nieuwe kleur. Welke kleur past er bij jou? Plaats in de comments jouw kleur en vertel waarom deze kleur bij jou past.

Wil jij ook een personal branding die geheel bij je past?

Heb je nog geen personal branding, of wel een branding maar deze past totaal niet (meer) bij je? Neem dan contact met mij op en we bespreken samen de mogelijkheden. Ik vraag je alles over prachtige bedrijf en over jou en zorg dat dit samen komt in een prachtige personal branding.

Stuur een mailtje naar cheryl@cprecision.nl, bel 06 13 28 95 66 of stuur mij een bericht via Facebook.


Op de hoogte blijven van alles rondom mij en Cprecision? Vind mij hier:
1469288458_www_logo_social_media1469288455_email_mail_envelope_send_message1469288446_facebook_online_social_media1469288460_pinterest_online_social_media1469288451_instagram_online_social_media1469288459_online_social_media_linked_in 

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.