Het is geen geheim dat investeren in de juiste software voor je onderneming cruciaal is voor je productiviteit en je merkbeveling.  Met een behoorlijk aanbod aan software tegenwoordig, moeten die perfecte tools er wel zijn maar het vinden er van, dat is lastiger. En aangezien ik veel tools gebruik voor mijn bedrijf, wil ik ze graag met je delen. 

Mailerlite

Mailerlite is een geweldig vriendelijke e-mailmarketingsysteem (lees hier mijn blog over de meest populaire e-mailmarketingsystemen).  In de afgelopen jaren heb ik al behoorlijk wat ems systemen uitgeprobeerd maar ik ben nergens zo enthousiast over als Mailerlite. Niet alleen zij zijn de enige die tot 1000 (!) inschrijvingen een gratis plan hebben, ze zijn ook het meest gebruiksvriendelijk in mijn ogen. Ik werk nu meer dan een jaar met Mailerlite en ik wil niet meer iets anders.

Ik gebruik deze tool voor al mijn e-mailfunnels en mijn maandelijkse nieuwsbrief.

Als je nog niet bent begonnen met een e-maillijst op te bouwen dan is deze blog ook een aanrader.

Adobe CC

Ik ben in mijn werk afhankelijk van de adobe programma’s. Ik heb daarom ook het Adobe CC (Creative Cloud) pakket waarin alle programma’s zitten die ik nodig heb. Ik gebruik het meest Adobe Illustrator, Adobe Photoshop en Adobe Indesign. Deze tools geven mij de vrijheid voor mijn creativiteit en geven ook de kwaliteit die ik wil geven aan mijn klanten.

Dit zijn wel programma’s waar je veel mee moet werken en je niet zomaar even leert. Maar mocht je interesse hebben in een professioneler programma, dan is dit zeker een aanrader. Adobe geeft een 30 dagen proefperiode op alle programma’s.

Asana

Ik denk dat ik heel eerlijk ben dat ik zonder Asana nergens ben. Asana is een geweldige to-do lijst tool. En eigenlijk nog veel meer dan dat. Ik heb Asana gekoppeld aan mijn timer: Toggle en aan mijn Gmail waarmee ik e-mails kan omzetten naar taken binnen projecten.

Asana is geheel gratis voor zzp-ers. Er is een betaalde versie maar die begint vanaf een team van 5 personen. Dat vind ik persoonlijk heel jammer, want de premium versie heeft een aantal onderdelen die ik graag zou zien in de zzp-er versie.

Dat gezegd te hebben kan ik niet meer zonder Asana. Al mijn projecten staan hierin en geven mij overzicht van welke taken ik nog moet doen binnen een project. Zeker een aanrader.

Toggl

Met deze tool hou ik al mijn uren bij. Het heeft een basis die gratis is, maar wil je net even meer dan kun je uit 2 verschillende betaalde pakketten kiezen. Ik heb de betaalde versie waarmee ik kan aangeven wel budget er per project is of hoeveel mijn uurtarief is. Ik kan ook aangeven hoeveel uur ik met een project schat bezig te zijn en daar een reminder op zetten die aangeeft dat ik bijna aan het eind zit van deze uren.

Aan het eind van de maand of van een project kan ik een rapport opvragen met de gemaakte uren. Het is echt een mooi stukje software om je uren bij te houden.

You can book me

You can book me is een online tool waarmee men heel gemakkelijk afspraken bij je kunt boeken zonder het heen er weer te sturen van data en tijden. Je kunt mensen zelf een tijd en datum laten kiezen op de dagen dat jij beschikbaar bent.

Het fijne van deze tool is, is dat je hem kunt connecten met je kalender en alle afspraken worden daar meteen ingezet. Heb je al een afspraak staan op een tijdstip, dan haalt deze tool hem automatisch uit de planning en kun je nooit een dubbele afspraak inplannen.

Ook deze tool is gratis maar is up te graden naar een betaalde versie met meer mogelijkheiden.

Moneybird

Facturen en offertes maak ik allang niet meer met de hand, in excel of word. Ik gebruik daar een super fijn programma voor: Moneybird. Moneybird is zoveel meer dan alleen facturen en offertes sturen. Het is mijn hele boekhouding en geeft een mooi overzicht van de btw die ik elk kwartaal moet afdragen.

Dit neemt mij zoveel werk uit handen, dat deze niet aan het rijtje mag ontbreken. Dit is een aanrader voor iedere ondernemer. Je kunt dit heel makkelijk ook overdragen aan je boekhouder.

Moneybird heeft een zeer klein gratis pakket maar ik raad je aan hier de betaalde versie van te nemen omdat je gewoon meer kunt doen met het programma.

Welke tools gebruik jij?

Ik hoop dat deze tools ook jou kunnen helpen je onderneming naar een hoger level te tillen. Als je deze blog interessant en behulpzaam vindt en je denk dat iemand hier iets aan hebt, dan zou ik het leuk vinden als je deze blog met hen deelt. Ik zou het ook tof vinden als je mij laat weten wat jouw favoriete tools zijn waardoor je tijd bespaard of je productiviteit verhoogd. Laat een reactie achter, ik ben benieuwd!

Wil jij ook een personal branding die geheel bij je past?

Heb je nog geen personal branding, of wel een branding maar deze past totaal niet (meer) bij je? Neem dan contact met mij op en we bespreken samen de mogelijkheden. Ik vraag je alles over prachtige bedrijf en over jou en zorg dat dit samen komt in een prachtige personal branding.

Stuur een mailtje naar cheryl@cprecision.nl, bel 06 13 28 95 66 of stuur mij een bericht via Facebook.


Op de hoogte blijven van alles rondom mij en Cprecision? Vind mij hier:
1469288458_www_logo_social_media1469288455_email_mail_envelope_send_message1469288446_facebook_online_social_media1469288460_pinterest_online_social_media1469288451_instagram_online_social_media1469288459_online_social_media_linked_in 

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.