E-mailmarketing is een van de meest waardevolle manieren om klanten te krijgen. We noemen edit pull markting i.p.v. push marketing. We zitten al op de plek waar onze klanten zich bevinden, namelijk de inbox. Maar er bestaan zoveel verschillenden systemen? Welke e-mailmarketingsytemen zijn dat en welke past er bij jou? In de blog vind je een overzicht van de meest populaire e-mailmarketingsystemen die er worden gebruikt en welke voor- en nadelen deze hebben.

Waarom e-mailmarketing?

E-mailmarketing is nog steeds het meest effectief. De cijfers liegen er niet om:

  • E-mailmarketing zorgt voor een gemiddeld 3800% ROI (return of Investment). Wat je investeert hierin, krijg je dubbel en dwars terug.
  • Er is 6x meer kans dat men doorklikt in de e-mail, naar bijvoorbeeld een aanbod.
  • Er is 5x meer kans dat iemand je bericht daadwerkelijk ziet, vandaar pull marketing (je zit al in de inbox).
  • E-mailmarketing heeft de hoogste conversie van gemiddeld 66% (de omzetting van bezoek aan een website naar een bepaald conversiedoel zoals een aankoop).
  • Er is 3x meer kans op een aankoop dan via een social media kanaal.

E-mailmarketing is dus nog steeds een zeer effectieve vorm van marketing. En misschien denk je, ja maar, ik ben die nieuwsbrieven echt zat, dat herken ik maar de cijfers liegen er echt niet om. En daarom is het zo belangrijk om waardevolle e-mails te schrijven (hier komt nog een andere blog over). Een mooie balans hierin is: 80% waardevolle informatie, 20% sales.

Belangrijk hierbij is dat je het wel op je eigen authentieke manier doet. Niet gaan kopieren. Zorg dat je waarde levert. En zorg er daarbij ook voor dat je leert om boeiende titels te schrijven zodat men ook daadwerkelijk je niewbsrief opent. Vergeet niet, de mensen die op jouw e-maillijst staan, hebben interesse in jou en jouw diensten/producten. Ik zal hier binnenkort dieper op in gaan in een volgende blog.

E-mailmarketingsystemen Cprecision cheryl Porcelijn Designblog

Welke e-mailmarketingsystemen zijn het meest populair en wat zijn de voor- en nadelen?

Er zijn enorm veel EMS-en (e-mailmarketingsysteem) beschikbaar tegenwoordig. Ik geef je hieronder de meest populaire e-mailmarketingsystemen die gebruikt worden en wat de voor- en nadelen bij zijn:

  • Mailchimp; Dit is voor mij het meest bekende platform waar mee gewerkt wordt. Veel ondernemers gebruiken Mailchimp. Voordelen zijn dat Mailchimp compleet AVG proof is, een drag-and-drop editor heeft en tot 500 inschrijvingen gratis is, daarna is het vanaf €10,- per maand. Een groot nadeel vind ik dat de gebruiksvriendelijkheid van Mailchimp erg laag is, het kan een zeer complex systeem zijn als je er geen ervaring mee hebt, het vergt hier dus heel veel oefenen. Een ander nadeel vind ik dat je de formulieren niet mooi kan maken en hem naar je eigen brandig kunt maken. Sinds kort werkt Mailchimp wel met Landingspagina’s, ideaal voor de starter.
  • Mailerlite; Mijn ultieme favoriet. Ik gebruik Mailerlite zelf nu ook al ruim een jaar. Een prachtig en gebruiksvriendelijk systeem met veel functies, een drag-and-drop editor, design mogelijkheden voor alle formulieren en pop-ups en gratis tot 1000 (!) inschrijvingen, daarna vanaf €10,- per maand. Ze hebben overigens een zeer goede helpdesk (ook in het Nederlands). Nadeel, het systeem is in het Engels en kan helaas nog niet met alles gekoppeld worden omdat ze nog niet zo groot zijn.
  • Autorespond; Autorespond is het meest uitgebreide systeem. Dit systeem heeft ook een kassamogelijkheid. Ideaal als je gemakkelijk je online programma’s wilt aanbieden. Tevens is Autorespond ook de duurste. Daarnaast is een groot nadeel dat systeem ongebruiksvriendelijk en verouderd is. Je moet met dit systeem flink oefenen en tutorials volgen om het systeem onder de knie te krijgen. Je kunt het systeem een maand gratis uittesten maar daarna betaal je voor het kleinste pakket 27 euro per maand (zonder kassasysteem).
  • Active Campaign; Active Campaign vind ik een zeer fijn systeem. Sinds de update die ze hebben gehad, ziet het er goed uit en is het gebruiksvriendelijker geworden. Zijn nog niet helemaal AVG proof maar geven aan hiermee bezig te zijn. Nadeel, er is geen gratis versie, abonnementen beginnen vanaf €9,- per maand tot 500 inschrijvingen.

En uiteraard heb je nog veel meer systemen. Je vind hier een enorme lijst van (bijna) alle e-mailmarketingsystemen.

Kies een systeem dat werkt voor jou. De meeste EMS hebben een gratis proefversie of bieden een gratis account aan tot 500 inschrijvingen op je lijst. Leer het systeem kennen, werkt het niet, probeer dan iets anders. Vergelijk de systemen goed en kijk naar wat je nodig hebt.

Met welk e-mailsysteem werk jij?

Meer tips?

Wil je meer tips ontvangen over websites, personal branding en e-mailmarketing? Volg mij dan op Facebook en schrijf je ook in voor mijn nieuwe maandelijkse nieuwsbrief PreCision to Inspire.

[mailerlite_form form_id=8]

 


Op de hoogte blijven van alles rondom mij en Cprecision? Vind mij hier:
1469288458_www_logo_social_media1469288455_email_mail_envelope_send_message1469288446_facebook_online_social_media1469288460_pinterest_online_social_media

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.