Als ondernemer ga je, hoe dan ook, aan de slag met je branding; je identiteit. Je kiest daarbij ook een bepaalde kleur. Maar wist je dat een kleur gevoelens op roept of een bepaalde betekenis heeft?  Ze hebben een psychologie. Bedenk dus goed welke kleur je in je branding gaat gebruiken. In deze maandelijkse rubriek: Kleur van de maand, wordt er een kleur besproken en laten zien hoe deze kan passen bij jou als ondernemer. Deze maand bespreken we “Cprecision groen”.

Vorige maand schreef ik over de kleur Rose Goud, dat zeker niet een kleur is die bij iedereen in de smaak viel. Maar deze maand, april, ga ik het eindelijk hebben over mijn eigen en favoriete kleur. So excited! En om het makkelijk te maken heb ik het zelf een naam gegeven. De kleur van de maand maart is: Cprecision groen.

Wat zegt deze kleur?

Ja, eindelijk schrijf ik een blog over mijn “eigen” groen. Natuurlijk is het niet mijn groen, maar ik noem het even zo omdat het, ten eerste, mijn favoriete kleur is. En ten tweede, ik gebruik het in mijn eigen branding. Toepasselijker kan bijna niet en het is tijd om te laten zien hoe ik groen verwerk in mijn branding.

Pantone had groen zelfs uitgeroepen tot kleur van 2017, Greenery heette deze kleur. En hij lijkt veel op mijn kleur. Ik was natuurlijk ontzettend blijf verrast toen zij deze kleur tot kleur van het jaar uitriepen. Ik gebruik mijn groen al sinds 2011.

Deze kleur is een combinatie tussen “gewoon groen” en appelgroen en staat voor gul met liefde, tijd en geld. Natuur, veilig, vertrouwd, kalmerend, orde, toekomst, vrijheid. Uiteraard kan groen ook een minder positieve kant hebben, maar soms moet je kiezen uit kleuren die het beste bij je passen en de “negatievere” voor lief nemen. Waar het bij mij vooral om draait, is dat er meer positiviteit aan de kleur zit dan negatief, gelukkig. En ik heb hem vooral gekozen voor de waarden veilig en vertrouwd en uiteraard gul met liefde, tijd en geld.

Voor wie of welke branche is deze kleur geschikt?

Deze kleur is voor heel veel branches geschikt. Het hangt er vooral vanaf hoe je hem gebruikt en of hij past bij de kernwaarden van jou en je bedrijf. Toch is het bij deze kleur wel belangrijk dat je goed kijkt wat voor groen je gebruikt.

De negatieve waarden van groen zijn namelijk gif en griezelig. Je moet dus goed nadenken of jij de juiste branche bent waar je groen in kunt gebruiken. Zo vind ik dit een minder geschikte kleur voor hotels bijvoorbeeld. Of voor een luxueus merk zoals een juwelier. Het is geen luxe kleur. Je ziet hem bijvoorbeeld ook weinig terugkomen bij sauna’s en wellness centra. Als je de kleur al terugziet in de huisstijl, is dit een donkerdere en meer warme groen wat vaak als detail wordt gebruikt.

Hoe gebruik je Cprecision groen in je branding?

Terwijl ik deze blog schrijf, ben ik druk bezig met het herontwerpen van mijn core website. Ik combineer deze groen met 2 andere groenen (links van het pallet) en een donkere en lichte grijs.

In al mijn uitingen op social media, mijn logo, mijn website; gebruik ik de middelste kleur groen. Als je mijn Facebook bekijkt, zie je dat de foto’s voor mijn quotes, mijn tip van de week etc. ik overal dezelfde kleur groen gebruik. Ook in mijn kleding zie je het terug. Ik heb namelijk een groen horloge, een groen colbert (die had ik helaas nog niet tijdens mijn fotoshoot), een groene ketting en ik had zelfs een groene bril en schoenen (helaas waren ze aan vervanging toe).

Ook thuis zie je het overal terug bij mij. Ik heb een subtiele groen op mijn muren, groene bloempotten en ik heb een groene leesstoel. Ik houd ontzettend veel van groen en doe er alles aan om het overal in door te voeren (maar wel met mate). Als je dit leest associeer jij mij vanaf nu waarschijnlijk met de Cprecision groen.

Ik moet bekennen, ik vond het heel erg lastig om deze groen te combineren. Maar het is mij uiteindelijk toch gelukt een mooi kleurenpallet samen te stellen en ik werk hier al een aantal jaar met heel veel plezier mee.

Welke kleuren combinatie gebruik jij?

Het is dus belangrijk dat je een kleur kiest dat vertelt wie jij bent en waar je onderneming voor staat. Je wilt dat mensen je met bepaalde kernwoorden/kernkleuren gaan associëren. Volgende maand is er weer een nieuwe kleur, dan laat ik zien hoe je de kleur groen kunt gebruiken. Welke kleur past er bij jou? Plaats in de comments jouw kleur en vertel waarom deze kleur bij jou past.

Wil jij ook een personal branding die geheel bij je past?

Heb je nog geen personal branding, of wel een branding maar deze past totaal niet (meer) bij je? Neem dan contact met mij op en we bespreken samen de mogelijkheden. Ik vraag je alles over prachtige bedrijf en over jou en zorg dat dit samen komt in een prachtige personal branding.

Stuur een mailtje naar cheryl@cprecision.nl, bel 06 13 28 95 66 of stuur mij een bericht via Facebook.


Op de hoogte blijven van alles rondom mij en Cprecision? Vind mij hier:
1469288458_www_logo_social_media1469288455_email_mail_envelope_send_message1469288446_facebook_online_social_media1469288460_pinterest_online_social_media1469288451_instagram_online_social_media1469288459_online_social_media_linked_in 

1 REACTIE

  1. Mooie blog, en leuk om te lezen wat het allemaal betekend. Ik heb onze website zoveel mogelijk rustig gehouden in het grijs. We hebben 2 kamers de 1 is overwegend wit met groene accenten en de ander is wit grijs met blauwe accenten.

    We hebben het zo rustig mogelijk gehouden omdat er veel verschillende mensen komen en smaken verschillen.
    Je mag best wel eens kijken op onze website on/of FB pagina.

    Groetjes Katja
    ps. ik volg je graag op fb.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.