Ik noem een website altijd je online, of digitale, visitekaartje. Het geeft een potentiële klant een eerste indruk. En daarbinnen bepaald iemand of ze wel of niet verder willen kijken op de website, of contact met je op willen nemen. Daarom is het ontzettend belangrijk om je homepagina op orde te hebben en je potentiële klanten te overtuigen. Hoe doe je dat? Als je deze vier onderdelen op je homepagina verwerkt, kom je al heel ver.

Foto’s van jezelf op je homepagina

Ik val meteen met de deur in huis, want foto’s van jezelf kan best lastig zijn voor ondernemers om die er op te zetten. Bij mij heeft dat ook een tijdje geduurd, maar zolang niemand weet wie het gezicht is achter het bedrijf, kunnen je potentiële klanten ook bij zichzelf afvragen of dit wel een betrouwbaar bedrijf is. Foto’s van jou als ondernemer geven de website persoonlijkheid. En dat is zo vreselijk belangrijk op het internet, persoonlijkheid! Je wilt weten met wie je in zee gaat en foto’s kunnen daarin helpen.

Wat ik ook in mijn andere blogs vertel, zorg dat je foto’s bij je branding passen, bij jou en je kernwaarden, je why/missie van je bedrijf. Ben je juist heel zakelijk en strak, zorg dan dat je een prachtig pak of jurk aan hebt dat dit ook uitstraalt. Ben je juist veel meer informeel en vind je gezelligheid of passie meer bij je passen? Zorg dan dat je kleding aan hebt waarin jij je fijn voelt, dat je die waarden ook kunt uitstralen naar je potentiële klanten.

Aanbod (of een deel) op je homepagina

Dit is ook best belangrijk om je klanten te overtuigen, je aanbod. Heb je meer aanbod (zoals ik) zorg dan dat er in ieder geval een deel op staat zodat je potentiële klanten verder kunnen lezen als ze dit willen en leidt ze dan door naar het volledige aanbod.

Waarom moet je aanbod op je homepagina? Ik zeg het nog maar eens, je homepagina is je digitale visitekaartje. Je potentiële klanten moet in een keer zien met wie ze te maken hebben en wat hun aanbod daarbij is en of dit eventueel wel bij hem/haar past. Je aanbod, of een deel daarvan, laten zien; kan ook helpen bij de zoekvraag van je potentiële klant. Lost het een probleem op waar zij mee zitten en zo ja, hoe dan? Dat zijn vragen die je kunt beantwoorden als je je tekst gaat schrijven voor je website.

Een deel van je verhaal, je why

Net als persoonlijke foto’s is je verhaal, waarom je doet wat je doet, net zo belangrijk. Laatst luisterde ik naar de TEDx video van Simon Sinek. Simon verteld over hoe je kunt inspireren, vertrouwen bieden en veranderingen brengen. Hij verteld:

“Mensen kopen niet je product/dienst bij je om wat je doet, maar waarom je het doet”.

Waarom doe je wat je doet? Waarom kom je elke dag uit je bed ‘s ochtends?

Simon praat of leiders of degene die mensen leidt. Of het nu individuen of organisaties zijn, we volgen degenen die leiden, niet omdat we moeten, maar omdat we dat willen. We volgen degenen die leiden, niet voor hen, maar voor onszelf. En het zijn degenen die beginnen met “waarom” die het vermogen hebben om de mensen om hen heen te inspireren of anderen te vinden die hen inspireren.

Zorg dat niet je complete verhaal op de homepagina staat, een homepagina dient als overzicht om je klanten te overtuigen verder te gaan. Maak ze nieuwsgierig en laat ze daardoor langer op je website blijven om jouw verhaal te lezen.

Contact mogelijkheid

Dit is een ontzettend belangrijk onderdeel van je homepagina en eigenlijk van je gehele website. Een mogelijkheid om je potentiële klant contact met je op te laten nemen als hij/zij vragen heeft, offerte wilt aanvragen of met je in zee wilt. Daarom is het belangrijk dat je op iedere pagina van je website  een mogelijkheid hiervoor creëert.

Wat is hier de reden van? Je moet de drempel laag leggen. Moet je potentiële klant zoeken naar een contactformulier of telefoonnummer? Dat betekent dat hij meerdere handelingen moet verrichten. Ik vertel mijn klanten altijd dat je potentiële klanten “lui”  zijn. Voor jou lijkt de contactpagina logisch, maar voor je klant is het een extra handeling en dus een drempel wat kan betekenen dat ze afhaken. Zorg er daarom voor dat je een formulier of je contact gegevens altijd goed zichtbaar hebt zodat hij/zij meteen contact met je kan opnemen.

Bonus: Testimonials op je homepagina

De bovenstaande vier onderdelen die op je homepagina terug moeten komen, zijn ontzettend belangrijk. Maar daarmee is het nog niet helemaal af, want deze bonus tip kan je homepagina een boost geven. Namelijk; testimonials. Ook wel reviews. Die kunnen net de doorslag geven voor jouw potentiële klant. Want het betekent niet alleen dat jij al veel klanten heb mogen helpen, het betekent ook dat zij (vaak) tevreden zijn over je werk en dat willen delen met iedereen. Een review kan dus de doorslag geven of iemand met jou in zee wilt of niet. Tevreden klanten betekent dat jij goed werk levert en dat je het probleem, waar ze mee zitten, oplost. Zet dus een aantal testimonials op je website

 

Hoe staat jouw homepagina er voor?

Nu weet je dus wat een homepagina minimaal moet bevatten. Hoe staat het met jouw homepagina? Benieuwd of je goed onderweg bent of dat je nog iets kunt verbeteren? Doe dan mijn gratis website analyse en ontdek in 3 stappen jouw online indentiteit.

Wil jij een website die geheel bij je past?

Geen website, geen tijd/geen zin? Maar wel een website nodig. Neem dan contact met mij op en we bespreken samen de mogelijkheden. Stuur een mailtje naar cheryl@cprecision.nl of stuur mij een bericht via Facebook

Ik neem alles uit jouw handen zodat jij onbezorgd kan ondernemen. Ik regel jouw website en/of huisstijl en zorg ervoor dat jouw persoonlijkheid en jouw “why” erin terugkomen.


Op de hoogte blijven van alles rondom mij en Cprecision? Vind mij hier:
1469288458_www_logo_social_media1469288455_email_mail_envelope_send_message1469288459_online_social_media_linked_in1469288446_facebook_online_social_media1469288460_pinterest_online_social_media1469288451_instagram_online_social_media